torsdag 14 januari 2010

Trött och ont

Jag har inte varit ute idag och jag var inte ute igår och jag blir så rastlös av det, jag vill verkligen ut och ta promenader men jag fullkomligt avskyr att behöva ta mig genom stan och alla människor för att nå en park. Jag önskar så att jag bodde på landet så jag bara kunde öppna dörren för att vara nära naturen och mina älskade träd.

Jag funderar på att börja träna något. Yoga verkar vara lagom lugnt och försiktigt att börja med. Jag har så otroligt ont i kroppen, jag blir förtvivlad om det skall fortsätta såhär, det är tröstlöst och inget jag gör hjälper. Det sliter väldigt mycket att ha värk. Bara att lyfta ett glas får mig nästan att börja gråta. Det märkliga är att smärtan är värst i vänster sida, vänster axel samt skuldra. Jag har värk på högra sidan från min arbetsskada så nu har det jämnat ut sig. Jag avskyr min bröstprotes, jag använder den så sällan jag kan. Kan det vara snedbelastning? Kan avsaknad av ett bröst påverka så mycket tro?

Kanske träning kan hjälpa mig? Jag fick ett brev från sjukan idag. Jag får det lite då och då och varje gång blir jag jätterädd. Jag vet egentligen inte vad jag är rädd för men rädslan kommer varje gång ändå. Denna gången var det dock meddelande att jag har fått tid hos sjukgymnast. Det är bra, det behöver jag. Synd bara att det är en hel vecka tills dess.

Dags för mer smärtstillande och sedan sömn.

3 kommentarer:

  1. Tänkte precis skriva att du borde kontakta sjukgymnast :)
    Vilken tur att jag inte gjorde det ;)
    Kram Elin E

    SvaraRadera
  2. Tack för dina värmande ord. Blir otroligt glad när någon ny har hittat till min blog. Tyvärr är det nog biverkningar från Taxotere du har i din kropp. Jag har provat Lyprinol, ett omega 3 preparat från hälsokosten och tycker att det hjälper lite.
    Många varma hälsningar från Agneta

    SvaraRadera
  3. Jag kan verkligen rekommendera yoga. Man stärker kroppen på ett lugnt och skonsamt sätt!

    kram!

    SvaraRadera