onsdag 27 januari 2010

Manikyr idag

Japp, idag har jag pysslat med naglarna. Fast inte på ett positivt sätt. Jag har fått någon slags infektion efter Taxoteren och naglarna börjar liksom lossna från nagelbädden. Det gör ont och det går av flisor lite här och där. Jag fick utskrivet medicinskt nagellack och jag började med behandlingen idag. Först skulle jag fila ner nageln, tvätta den och sedan dutta på nagellacket. Men inte som ett vanligt nagellack med pensel utan här var det en slags spatel med hål i. Det kan ju vem som helst räkna ut att det inte var helt lätt. Jag är inte speciellt vänsterhänt heller så högra handens lack blev extra fult. Men äsch, bara det hjälper!

Detta skall jag ägna mig åt i (håll i er nu) 6 månader för händerna!! Jag är rädd att tånaglarna börjar bli påverkade också och det kommer att ta 9-12 månader! Dessutom kommer kuren att leda till att jag kommer att tappa naglarna.

Visst är det glamoröst med cancer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar