onsdag 27 januari 2010

Post vaccination

När jag fick min andra vaccinationsspruta i måndags frågade damen om jag hade fått biverkningar efter första gången. Jag har ingen aning. Biverkningarna av vaccinet var i stort sett exakt likadana som de efter cytostatikan så jag hade ingen möjlighet att bedöma vilket som gav vad. Men nu vet jag. Jag har som förra gången väldigt ont i armen men jag har även en grym känsla som vid träningsvärk/influensa. Det är ganska jobbigt eftersom det påminner mig så starkt om cytostatikabehandlingarna. Dock var det värre då samt kombinerat med en trötthet som inte var av denna värld.

Märkligt hur man kan hantera samma typ av smärta på olika sätt. Det är ungefär samma känsla vid träningsvärk, influensa och efter Taxoteren. Men jag hanterar det på väldigt olika sätt. Hade jag exempelvis haft träningsvärk hade det inte alls varit lika jobbigt. På ett sätt kan den typen av värk nästan vara lite skön, det känns bra att kroppen har arbetat. Jag både saknar och längtar efter vanlig träningsvärk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar