torsdag 14 januari 2010

Sista tackpresenten överlämnad.

Min tackpresent till forskningssköterskan som jag fick mycket stöd ifrån har blivit mycket försenad. Sista cytostatikabehandlingen blev ju inställd vilket var den dag jag hade tänkt ta med gåvan. Nästa gång jag var på sjukhuset hade jag med till alla andra men just denna hade jag glömt hemma trots att den låg framlagd på samma ställe. Nästa gång jag försökte var hon ledig och sedan har hon varit ledig under hela julen. I tisdags var det så dags för nästa besök på sjukan och denna gång kom jag ihåg att ta med presenten. Det var nog meningen att det skulle bli idag för jag mötte henne på vägen dit. Hon hade inte bråttom heller så vi kunde sätta oss ner och prata en stund. Hon fick mig nästan att börja gråta för hon sade att hon tyckte att vi hade fått fin kontakt och hon tyckte om våra pratstunder och att hon gärna ville att jag kom upp och hälsade på. Sedan började hon nästan gråta när hon fick presenten. Ja, det var ett himla tårkalas! Jag hade gjort en brosch i form av ett par bröst till henne vilket jag tyckte passade perfekt eftersom hon är bröstforskningssköterska. Det tyckte nog hon också för hon blev i alla fall väldigt glad. Nu vill jag nog göra en sådan brosch till mig själv. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar