onsdag 6 januari 2010

Jag drömmer...

Mina nätter är väldigt aktiva, inte konstigt jag är så trött. Jag har alltid drömt mycket. Redan innan jag fick cancerdiagnosen fick jag dessutom mediciner som ökade drömmandet. Och efter cytostatikakurerna är det helt galet. Det är ungefär samma drömmar som återkommer i olika skepnader. Jag gjorde en sökning på vad drömmarna kan tänkas betyda. Jag tar det inte på alltför stort allvar dock men eftersom de är så återkommande tror jag i alla fall att de betyder något för mig.

Förr drömde jag ofta att jag blev jagad och att någon ville göra mig illa men idag drömmer jag ofta att det är jag som gör någon annan illa och det är fruktansvärt. Varje gång i drömmen frågar jag mig om det verkligen kan vara så, att jag verkligen har skadat eller tom dödat någon annan och jag blir lika förfasad varje gång jag inser att det är sant (synd jag inte inser att jag drömmer istället!)

Bli jagad

Att bli jagad – stress. Du har svårt att hinna, eller orka, med de krav som ställs på dig. Jagas du av familjemedlemmar är det skuldkänslor och privatlivet som stressar dig. Okända jägare handlar om en allmän fruktan för ekonomin och framtiden medan arbetskamrater och chefer är jobbrelaterad stress.

Inatt drömde jag om en eldsvåda. Det kan jag inte erinra mig att jag någonsin har drömt om tidigare. Jag kommer dock inte ihåg mer av drömmen, bara att det brann någonstans.

Eldsvådor
Betyder oro för väntade förluster och förändringar. Eldsvådor är egentligen inte negativt utan handlar om att lägga saker bakom sig och gå vidare. Det är ett sätt för det undermedvetna att förbereda sig på förändringar.

Till och från under årens lopp drömmer jag om att flytta. Antingen har jag flyttat eller så skall jag. Ibland är jag glad över flytten och vissa gånger ångrar jag gruvligt att jag redan har sagt upp min gamla bostad. Vissa gånger drömmer jag att jag kommer till min nya bostad antingen det är hus eller lägenhet och finner nya rum, rum som jag vet ingen annan vetat om (hur det nu skulle gå till).

Hus
Drömmar om hus symboliserar hur man mår. Hus symboliserar hem och självkänsla. Allt positivt arbete med hus, hela hus, vackra hus eller flyttar till bättre bostäder betyder att du är tillfreds med ditt hemliv och att din självkänsla är god.

Jag har som sagt börjat drömma att jag skadar eller tom dödar någon men det är tydligen inte så hemskt som det verkar (fast det är hemskt med sådana drömmar!)

Våld
Att slå eller skjuta andra: Du vill ta itu med problem. Du är redo att gå vidare och du kommer att lyckas. Om ditt våld inte får någon effekt alls betyder det att du har rätt mål men använder fel metod.

Döden
Vare sig man drömmer om döden som gestalt eller att någon dör förebådar drömmar om döden att man kommer att byta ståndpunkt eller förändra sina värderingar. Det betyder i princip aldrig att någon kommer att dö utan bara att något personligt och viktigt kommer att ändras.

En av mina vanligaste drömmar är att jag skall resa någonstans men att jag inte kommer iväg. Jag vet att planet avgår om en timme men jag är kvar hemma och har typ inte packat än. Väldigt frustrerande men tydligen också en stressdröm.

Reseförberedelser
Du drömmer att du packar och packar men utan att du någonsin kommer iväg. Det kan också dyka upp något eller någon som förstör för dig. Återigen en stressdröm som betyder att du inte får uppskattning för det arbete du gör. Att andra ignorerar dig eller tar det du gör för givet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar