torsdag 21 januari 2010

LOA

Jag fick ett samtal från onkologen idag. De frågade om jag ville vara med i ett projekt som de har som heter LOA - livskvalitet och aktivitet. Det är en slags rehab och förberedelse inför att gå tillbaka till arbete eller arbetsträning och det är ju mitt högsta mål för tillfället.

Det håller på i 9 veckor och är 4 dagar i veckan med både stavgång, varmvattengympa, yoga och samtalsgrupper.

Jag tyckte det lät otroligt bra och jag vill hemskt gärna vara med. En sak som är bra är att det bara är någon timme om dagen så det är genomförbart.

Jag vet inte var de andra i gruppen befinner sig. Jag hoppas dock att det är någon annan som kommer att vara i ungefär samma situation som jag, nämligen att ha varit borta från arbetslivet ett tag så jag har någon att relatera till.

Min kropp är väldigt sliten. Jag är oerhört trött och har ont, ont, ont. Jag behöver komma igång men det är så väldigt svårt. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt att göra det som jag vet att kroppen mår bra av men det är det! Jag har börjat fundera ifall det är jag som är extra lat! Kuratorn som jag pratade med sade att detta är väldigt vanligt, det ÄR svårt att komma igång. Det var en lättnad att höra! Nästa grupp skulle starta ca vecka 7 vilket passar mig ypperligt.

Nu vet jag iofs inte hur det blir med FK och AF och de nya reglerna men eftersom LOA är ett samarbete med FK och det har samma mål som både FK och AF så tycker jag inte att det borde vara några problem.

5 kommentarer:

  1. Hoppas det att du kan/orkar va med i projektet, håller tummarna för dig.
    Kram igen Misa

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna. Det lät väldigt bra det här.
    Hur har du det med smärtlindring ? Du ska inte behöva ha ont.

    Lyckokramar Elin

    SvaraRadera
  3. Låter väldigt bra så hoppas nu du orkar.Verkar vara en chans att komma igång.
    Kram Gunilla.

    SvaraRadera
  4. Tycker det låter som perfekt för dig. Hoppas du kan vara med och att det blir bra. Kram/Malin

    SvaraRadera
  5. Vad söta ni är, tack för att ni gläds med mig!
    Elin - jag har smärtlindring men det använder jag mer vid akuta smärtor. Jag har svårt att ta tabletter när jag har en generell värk i hela kroppen. Men det kanske jag skulle göra ändå för det sliter ju mycket på kroppen att ha ont. Jag får nog ta upp det med läkare. Tack för din synpunkt!
    Stora kramar till er allihop!

    SvaraRadera