fredag 19 mars 2010

Yoga

Idag var jag på yoga och jag var helt själv med instruktören och det var lika bra som förra gången! Jag blev nästan orolig att jag skulle ha "överdrivit" så att jag kanske skulle bli besviken idag men nope, inte alls! Jag känner verkligen att yoga är bra för mig, det känns i hela kroppen. Det var länge sedan jag verkligen kunde använda kroppen och att den funkar och duger även om den värker hela tiden.

Det var jobbigt var det att ligga på ryggen och höja benen och andas ut samtidigt. Det hade dock inte med min smärta att göra utan det är min mage som blivit lite stor så den tog emot, haha.

Efteråt hade vi en lång bra pratstund. Det är så härligt att prata med någon med samma eller liknande inställning till människan och kroppen. Jag har ju skrivit om att jag har tappat en del av mina rädslor. Idag kom jag fram till ännu en rädsla som inte var lika närvarande. En del av yogaövningarna är ganska omfattande med både knip och spänna här och töja där. Det kan vara svårt att hålla koll på allting samtidigt och jag fick upp tanken i hjärnan...tänk om jag råkar fisa! Till min glädje kom nästa tanke direkt. Jaha, och? Fina flickor kanske inte fiser men fd cancerpatienter är glada att leva vidare så vad är en liten fis då!? :-)

Jag vet inte om det är den förhöjda aktivitetsnivån men jag märkte idag att min hjärna inte fungerade så bra. Jag skulle ta ut pengar på en automat med ett kort som jag sällan använder eftersom jag aldrig kommer ihåg koden. Jag försökte dunka in koden för jag tänkte kolla saldot.
Väl vid automaten kom jag först ihåg fel nummer men sedan fick jag rätt. Dumt nog hade jag valt en automat utanför Hemköp och där kunde jag inte alls få saldot! Det finns dock bankomat en bit bort så jag försökte med den. Det kanske är 200 meter emellan dessa automater men när jag kom in på bankomaten var det fullt stopp. Det stod helt still i sifferdelen, jag kunde inte alls komma ihåg koden. Jag tog ett steg tillbaka och försökte komma på den vilket jag gjorde. Tja, trodde jag...det var fel kod! Argh!

Jag hade tänkt handla lite på Hemköp. Men jag kunde inte hålla i minnet vad jag skulle köpa. Jag stannade upp säkert 5 gånger och fick fundera riktigt hårt på vad det var jag skulle ha! Det kanske var fågeln som flög omkring därinne som störde mig. En FÅGEL inne i affären! Jag frågade en som jobbade där om de visste att de hade en fågel därinne och han sade att jodå, de har försökt jättelänge att få ut den men inte lyckats. Hmmm...hoppas den är rumsren!
Vad det var som var så viktigt? Ähum... ostbågar!

Jag är ensam hemma ikväll eftersom min sambo är bortrest. Inte ens det har jag kunnat hålla koll på. Jo, förresten, jag är ju väl medveten om att han inte är hemma! Men vad han gör tappar jag bort hela tiden. Jag tänker att han är hos sina föräldrar men det är han ju inte utan det var en jobbgrej. Inte för att det spelar så stor roll men det är märkligt när hjärnan bara lägger av. Jag antar att den har haft för mycket att jobba med de senaste dagarna så jag har försökt att ta det lugnt ikväll. Jag hade tänkt lägga mig tidigt men nu ser jag att klockan närmar sig halvtolv vilket är långt efter läggdags för mig numera!

Nattinatt. Som jag skall njuta av en snarkfri natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar