onsdag 24 mars 2010

Kulörer

Dagen inleddes med yoga men idag irrade tankarna hejvilt så jag var inte speciellt närvarande. I morse kändes det ganska bra i kroppen men nu har jag mer värk. Det har iofs samband med att jag har suttit vid datorn ett tag nu. Jag skall lämna den om en stund.

Jag borde läst gårdagens inlägg innan jag gick till LoA-samtalet idag. Än en gång försökte jag för mycket. Jag försökte förklara och beskriva men vi är inte på samma våglängd. Det är som att prata och kulörer och nyanser med en färgblind. Vi har olika sätt att se på saker och vi möts inte. Men det är ok, nu vet jag det. Jag kommer att prata om mer "ytliga" saker för jag orkar inte att skinna mig själv, visa upp insidan för någon som bara tittar på det förvirrat och går därifrån.

Jag menar inte att framställa dem som elaka eller dumma, absolut inte. Vi har bara olika synsätt.

Som jag skrev igår hade jag bestämt mig för att inte följa med på stavgång. Jag tog ingen egen promenad idag heller utan jag gick raka vägen hem. Väl hemma satte jag mig och läste lite forum och pysslade lite. Men efter det lade jag mig faktiskt för att läsa och jag somnade tom en stund.

Nu har jag suttit en stund framför datorn och jag känner av det starkt. Dels i kroppen för att jag får ont men också att jag blir så trött och även stressad av det!

Det kliar nästan i kroppen på mig att GÖRA något men jag skall inte. Om jag så skall behöva sätta mig på händerna skall jag inte göra något mer. Och hör sen!

Jag har inte skrivit något om mitt ätande på länge. Jag har inte ens orkat tänka på det för det har varit och är jobbigt. Det funkar inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar