torsdag 18 mars 2010

Bra saker med att inte ha hår

  • aldrig någon "dålig hårdag"!
  • behöver inte tvätta håret
  • slipper OROA mig för att jag hade behövt tvätta håret
  • behöver inte lägga ner tid för att fixa håret
  • sparar inte bara tid utan även schampo, balsam och annat klet
  • inte har jag behövt klippa det på länge heller
  • behöver inte plocka hårstrån från alla kläder (inte mina i alla fall, katthår är en annan femma)
  • blir det stopp i avloppet är det inte mitt fel
  • jag kan äta slafsig mat utan att behöva sätta upp håret
  • jag kan sminka mig och tom ha läppstift utan att håret fastnar
  • det påverkar inte min frisyr när det blåser (att ögonen forsar är en annan sak)
  • får inte håret i ögonen
  • jag kan duscha sent och lägga mig utan att oroa mig för frisyren
  • jag kan duscha och sedan gå ut direkt även om det är snorkallt
  • örhängena syns mycket bättre
  • jag klämmer inte håret mot stolsryggen så det nyps när jag sitter
  • mössan gör inte mitt hår elektriskt (eller det kanske det gör men det märks inte)
  • det är roligt att klappa på stubben!
  • jag fick se hur jag såg ut som flintis (inte för att jag längtade jättemycket efter det men nu vet jag i alla fall hur jag ser ut! :-)
  • jag kan prova korta roliga frisyrer, jag hade nog aldrig klippt mitt långa hår annars
  • behövde inte hålla håret när jag kräktes efter cyton
  • men det allra bästa var att slippa hålla på med hårgrejs under cytotiden. Att ta en dusch eller bad var en pärs som det var, jag hade aldrig orkat att tvätta håret också och sedan ta mig därifrån på egen hand.
Den 25:e augusti åkte håret av. Då hade det decimerats betänkligt och jag valde att klippa av allt vid hårrötterna. Jag rakade aldrig det för jag ville inte utsätta min hårbotten för det.

En lite halvsjuk grej var att jag bestämde mig för att jag inte skulle tvätta håret på ett halvår. Jag tänkte att det kanske blir konstigt och att jag måste men nää, det behövs inte, märkligt. Fast en gång har jag tvättat det, jag provade i förra veckan bara för att se hur det kändes! :-)

1 kommentar:

  1. Hej Inger!
    Det var många roliga tankar om fördelar med att vara flintis,kul tycker jag.Jag har klippt mitt nu för första gången.Har faktiskt en bra frisyr,det syns inte att jag är cancertjej...
    kram Anneli H

    SvaraRadera