torsdag 25 mars 2010

Vår och hår

Idag är det exakt 7 månader sedan mitt hår föll. Och det firade jag genom att gå nästan en hel dag utomhus utan att behöva mössa. Jag har märkt att jag dessutom använder mössan allt mindre på natten så jag bestämmer mig för att jag inte kommer att behöva den mer.

Men när solen kommer fram uppstår lite andra situationer. Jag lär ju inte behöva mössa för att det är för kallt men däremot kan jag behöva skydda hjässan från solen. Det var väldigt varmt på huvudet idag, nästan lite för varmt.

Våren är på väg.
Jag är nog en av de få som inte jublar. Givetvis tycker jag det är underbart med sol och otroligt vackert med våren men jag är fullständigt livrädd för vad min konstrande termostat skall göra med min kropp när det blir varmare. Redan idag kände jag av värmen. Det kan bli lite för mycket med bröstprotes, värmevallningar och dålig termostat. Släng in neuropati, smärta och lite övervikt så har ni mig.

Det finns kuddar där man trycker på en knapp som gör att värme utsöndras. Jag skulle vilja ha en sådan fast med svalka!

1 kommentar:

  1. TA en vetekudde och lägg i kyl eller frys! Svalkar skönt

    Sen får du skaffa dig någon fin vårhatt! Det skyddar ögon och hjässa och är snyggt också. jag trivs bra i hatt på vår och sommar för det skyddar bra mot ljuset. :)

    SvaraRadera