söndag 25 oktober 2009

Vila

Jag lyckades faktiskt lägga mig och vila igår. Jag lade mig och läste lite men jag kände hur trött jag var så jag lade ifrån mig tidningen och sov i två hela timmar, både skönt och välbehövligt!
Men jag var ändå trött på kvällen och somnade gott då också, det gjorde inget heller att vi går över till vintertid och fick en extra timme till!

Idag skulle vi åka och handla men först insisterade jag på att vi skulle ta en liten promenad. Jag var jättetrött men jag behövde insupa lite träd och löv och jag tror det var bra. Väl i affären skyndade jag mig riktigt för att kunna komma hem och vila. Väl hemma sov jag i två timmar. Det behövde jag även idag! När jag gick upp var det till doften av lasagne, nyuttagen ur ugnen.

En märklig sak är att varje gång jag vaknar har jag lite ont i halsen. Jag tror inte att det är för att jag snarkar. Det är så lätt att skylla allting på cytostatikan men kan det verkligen orsaka sovhalsont tro!

Gissa vad? Jag är trött och skall lägga mig. Mellan alla sovstunder har det faktiskt blivit renbäddat och som vanligt njuter jag lite extra av att lägga mig då!

Imorgon skall jag börja med läbbekortisonet igen. Får se om jag blir lika speedad denna gången. Dum kombination att vara trött och speedad, hoppas bara jag har kunnat vila så jag är lite förberedd! Jag känner mig inte riktigt lika rädd inför denna cytostatikaomgången, det är nog första gången jag inte känner en stark rädsla. Jag ser inte fram emot själva behandlingen men jag ser fram emot att ha gjort den och nästa för sedan är det dags för den sista! Det närmar sig!

Nattinatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar