måndag 26 oktober 2009

Kvällen innan behandlingen

Vi bytte lakan i går. Väskan är packad, dels med lakan, dels med tidningar för oss att läsa och dels med tidningar som vi lämnar kvar där, hoppas det blir till godo för någon annan.

Jag städade toaletten häromdagen så den bör klara sig. Vi har handlat och här är hyfsat rent för jag städade överallt fast jag inte orkade egentligen. Dumt.

Jag började på ett projekt men hann inte genomföra det vilket retar mig. Jag tycker inte om att ha något oklart och jag hoppades att det skulle bli klart idag. Nåväl, det kanske tom är bättre om det får vänta lite. Men jag var så trött att jag gjorde fel och då fick jag börja om från början. Hade hunnit en bit redan så det tog alltså för lång tid. Jag håller på att göra en altered book om min cancer, diagnos, behandlingar, medicin, tankar, känslor osv. Det är som en slags terapi för mig själv.

Jag är trött, sambon har skällt på mig och då blir jag även irriterad.
Idag är det inte jag som är dum. Jo, lite dum är jag men inte mot någon annan ju, jag har inte tagit tupplur idag, det känner jag att jag inte har gjort!

Nu skall jag sova. Nattinatt

1 kommentar:

  1. Hoppas att det har gått bra med behandlingen idag! Tänker på dig! /Lotta

    SvaraRadera