söndag 11 oktober 2009

Synvilla

Jag ser inte så bra. Jag är närsynt med ett svagt öga som inte går att korrigera men just nu är mina största synproblem cytostatikabaserade. Jag ser ännu suddigare men framför allt rinner ögonen konstant så jag ser det mesta i en dimma.

När jag var på stan häromdagen tyckte jag att jag såg en god vän. Jag såg henne lite i motljus men jag var säker på att det var hon. Likadan frisyr, klädstil, hållning och glasögon. Jag blev riktigt glad att se henne och gjorde mig beredd att hälsa. När hon kom närmare såg jag att det var en svart ung kvinna. Min vän brukar iofs oftast vara ganska solbränd men man får nog ändå benämna henne som vit. Hjälp vad jag skrattade!

Om du såg någon skallig typ på stan häromdagen som fnissade hejdlöst var det kanske jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar