onsdag 14 oktober 2009

Dagen efter Taxotere samt cancerkurs

Jag fullkomligt avskyr brustabletter, jag har väldigt svårt att få ner den drycken. Men eftersom kortisontabletterna jag måste ta är i den formen får jag bita i det sura äppet...eller snarare svälja det läskiga vattnet. Men jag är noga med att ha lite bitande mineralvatten som jag hinkar i mig precis efteråt för att få bort saltsmaken!

Och hur läskigt det än smakar har det inte bara dumma effekter. Jag har mått riktigt bra både igår och idag. Lite speedad är jag ju och jag har haft grymt svårt att sova men för övrigt har det varit bra. Ikväll var det dags för sista dosen och imorgon när det är ute ur systemet lär jag väl kanske bli varse om hur det verkligen blir efter denna nya cytostatika.

Det verkar inte finnas något mitt emellan. Efter Taxotere blir man antingen jättedålig eller känner knappt av det alls, märkligt. Givetvis hoppas jag att jag hamnar i den sistnämnda gruppen men tja, känner jag min kropp rätt bör jag åtminstone vara beredd på att hamna i den första!

Min onkologavdelning hade ikväll en kurs som handlar om att leva med cancer. Den var jättebra och det var nog bra att jag var laddat med kortison, annars hade jag varit jättetrött. Det är jag iofs ändå men det är ändå ok. Hela kursen är under 8 tillfällen och idag fick vi höra en del om biologi och anatomin av tumörer. Jag kan det mesta av detta, speciellt när vi fick titta i mikroskåp, det är ju det jag är utbildad till. Så jag lärde mig inte något nytt men jag fick träffa andra i liknande situation och det var verkligen väldigt värdefullt. Jag ser fram emot att träffa dem flera gånger med de samtalsgrupper som kommer längre fram. Det var ganska många intressanta ämnesområden.

Nu är jag tröttrött och klockan har blivit mycket och jag fryser! Mitt huvud blir bara kallare och kallare. Det räcker knappt med mössa utomhus, det blåser genom. Kan man ha en undermössa tro! :-) Tur det räcker med en mössa på natten i alla fall!

Nattinatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar