onsdag 24 februari 2010

Oj det nya ordet för ursäkta

Jag har tänkt på en sak. Ofta ute i vimlet på stan eller i affärer om någon går på mig eller buffar till mig så säger personen i fråga inte ursäkta utan oj och vänder sig bara om. Jag blir lika förvånad varje gång.

Idag var jag i affären och skulle precis ta en nummerlapp till fiskdisken (det blev lax, otroligt gott!) när en kvinna precis vänder sig om och råkar slå mig på armen. Inte sådär lätt, det gjorde faktiskt ont. Hon säger oj, tittar inte ens på mig utan vänder sig om. Jag blev först förvånad och sedan arg. Jag måste erkänna att en liten tanke dök upp om att jag skulle hämnas men det gjorde jag ju såklart inte. Jag bestämde mig för att inte låta hennes tja, vad är det? Arrogans, dumhet, tankspriddhet? I vilket fall som helst bestämde jag mig för att det inte skulle påverka mig för jag kände att jag började bli ganska upprörd men nej, jag valde att släppa det och det kändes väldigt skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar