lördag 20 februari 2010

Gungig dag

Idag åt jag varma scones i form av rosor (bakform) och nypressad blodapelsinjuice till frukost Det var MYCKET gott och vad duktig jag var får jag allt säga! Orken är ju givetvis inte som den var innan men den är bra mycket bättre nu än när jag var som sämst. Är det så att jag sakta tar mig uppåt? Ett tag trodde jag att jag sakta tog mig...ingenstans så då är detta riktigt stort!

Jag har städat lite grann. Inte så mycket, det orkade jag inte men jag har städad i badrummet och bäddat rent i sängen. Jag vill helst ha mina lakan manglade men vi har det inte här uppe. Jag får gå ner till tvättstugan och det glömmer jag ju alltid. Denna gången var underlakanet väldigt skrynkligt, jag kan inte sova på sådant! En redig kvinna sköter sig själv även utan mangel, jag tog helt sonika strykjärnet och strök när jag hade lagt ut lakanet i sängen. Jag strök dock bara på min sida, dels för att det är viktigast för mig och dels för att jag kunde inte göra mer pga smärtan.

Ja, den där efterhängsna värken. Jag är iofs van vid värk i nacke, axel, skuldra men detta är lite annorlunda. Jag har försökt med styrketräning flera gånger, den sista gången gav jag det ordentligt med tid. Men nej, det är absolut inget för mig och mina muskler. Jag fick mycket mer ont av det. Det finns dock en träning som var fantastiskt bra mot min värk och det är boxning. Jag mådde så bra med det och det var otroligt roligt dessutom. Nu är jag ´tyvärr vääääldigt långt ifrån att kunna gå in i träningslokalen och börja boxa där igen. Jag kan inte förstå nu hur jag kunde vara så vältränad då, hur jag orkade. Hur det var att vara en "normal" människa...

Jag skulle vilja köpa en boxsäck och sätta upp här hemma. Jag tror att det skulle vara väldigt bra mot mina besvär. Och är det så att det är lite ilska/sorg inom mig vilket det troligtvis är, så är det alldeles ypperligt att ta ut det mot säcken. Men sambon vill inte ha upp en sådan för det är fult, det klarar inte taken osv. Jag kanske skall fråga om han vill vara min slagpåse istället! Haha, vilken bra idé jag fick!

Jag började titta på Melodifestivalen men tittade inte speciellt länge. Dels tycker jag det är dåligt, jag gillar inte att det är deltävlingar, det räcker med en, varför dra ut på allt. Jag gillar inte att programledarna skriker hela tiden och är så ohemult käcka, jag gillar inte falsk sång. Men det jag har allra svårast att hantera med Melodifestivalen är alla korta, tajta och urringade kläder som visar allting. Allting jag inte har, allting jag inte är, allting jag faktiskt en gång varit men inte fattat det och nu är allt för sent. Jag tycker det är jobbigt att se alla lyckade och lyckliga människor och här sitter jag, skallig, enbröstad, fet och ful, har inget jobb, inga barn och en relation som är väldigt svängig.

Va? Nää, det stämmer. Det var visst inte den bästa dagen idag...trots att den började ganska bra. Jag går och lägger mig istället. I mina rena nystrukna lakan. Mina katter är lika förtjusta i renbäddade sängar som jag är så jag får säkert sällskap ganska omgående. En gungig dag...och jag som inte ens har gungat.

5 kommentarer:

  1. Här finns en som inte sitter fast i taket:

    http://www.ellos.se/ListPage/Category.aspx?CategoryId=42298&extcmp=SE_SEM_G11

    o här är en till!

    http://www.sport-tiedje.se/taurus/boxsaecke/standboxbirne.htm

    Kram!
    Anna-Maria/Ananas

    SvaraRadera
  2. Hoppas din söndag blir mindre gungig, att den liksom håller sig på en bra nivå hela tiden. Kram nyspaade Lotta:)

    SvaraRadera
  3. Hej, jag opererades i nov och strålas nu, sen blir det hormonbehandling, slipper alltså cellgifter. Igår bakade jag också scones :-) Gör jag kanske en gång per år! Har du testat Qi gong? Det har alltid hjälp mina ömma muskelfästen och leder fantastiskt, bättre än massage.
    kram
    Karin

    SvaraRadera
  4. Du må kanske vara skallig, enbröstad, utan jobb och barn och du må kanske ha en relation som är väldigt svängig - men det du OCKSÅ har, det är VÄNNER! Jag tycker om dig, det vet du va!? Jag tycker att du är en fantastisk människa, så det så! Kram!

    SvaraRadera
  5. Tack Anna-Maria, får nog kolla in dem!
    Karin - scones är ljuvligt, passar så bra på helgen! Jag har faktiskt provat Qi gong ocn tyckte det var riktigt bra men tyvärr var inte ledaren så bra men skulle vilja prova igen.
    Frida - åh, hur söt är du! Är jag en fantastisk människa? Åh, nu börjar jag nästan gråta sötis!
    Stora kramar till er

    SvaraRadera