måndag 21 mars 2011

Bröstbilder, varning för känsliga tittare

Den första bilden är en vecka efter operationen. Det har samlats en hel del serom och det ser ut som att ett bröst växt ut. Hela detta enorma blåmärke flyttade sig sedan neråt, det såg jättekonstigt ut. Men det gick från att se ut såhär...


..till att bli såhär 1 år och 9 månader efteråt. Det är egentligen inte så platt, jag har liksom som en liten utbuktning där revbenen möts. När jag ser mig i spegeln tänker jag inte på det men nu när jag ser det på bild ser jag hur otroligt fint ärret har blivit.

6 kommentarer:

  1. Vad fint dit exbröst är! Mitt är skitfult. Är liksom svullen och konstig fortfarande. Mitt ärr sitter liksom fast i underlaget.

    Men det går att leva med också....

    Det där med serom känner jag igen. Blev tappad flertalet gånger. Rekordet var 6 dl. Plötsligt hade jag ett lika stort bröst igen.....


    Kram

    Viktoria

    SvaraRadera
  2. Jag hade nog också omkring 6 dl, det var första tömningen. Herregud, hur mycket får plats där tänkte jag!

    Fast hade jag tagit en vanlig bild med armarna neråt hade du fått se lite häng och bullen som är vid revbenskanten. Jag kanske skulle ta en bild när ickebröstet hänger! Haha

    Hur är dina stygn? Har de läkt bra?

    Man märker verkligen vilken konstig värld Cancertiden är när man ger tips på saker man kan äta under FEC och det är chips, salta pinnar, frysta ostbågar, frysta ärtor...osv

    Och här pratar vi om hur fina ärr och ickebröst vi har. Haha, jag väljer att skratta åt det idag!

    SvaraRadera
  3. Ja men gu så fint de är nu,syns ju inte knappt. mitt ena har bleknat rejält men det sista är rött & svullet ännu. De blir ett rejält blåmärke & svullnad efter, mej tappade dom på blod ca 4 dl 1 gång sen så har det skött sej hyfsat.
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Förlåt, men oj så det ser ut på första bilden! Varför blev det som så mörbultat rött och blått och gult? jeez.

    Kkan inte fatta att du hade 6 dl. Jag kom upp till 2,5 som mest. Då tyckte Jag att det såg ut som ett nytt bröst. Men då hade jag lite bråttom sa dom. Tyckte liksom det drog och slet så mycket och det var äckligt, jag ville bli av med det.

    Men också... Sååå fint nu!!! Jättefint verkligen.

    Tack för du visade, kram Helena

    SvaraRadera
  5. Mina stygn har läkt jättebra. Men jag har liksom en korv på var sida om ärret. Lite lymfvätska men också lite fett (från de 15 förbaskade kilona jag gått upp). Har problem med stramhet, ärret sitter liksom fast i underlaget. Sen har jag en rolig "tipp" under armhålan.... Ja, vi får nog träffas och jämföra exbröst....

    Hur gick det med coachen idag?

    Kram

    Viktoria

    SvaraRadera
  6. Oj, vilken skillnad! Klart upplyftande att se att det kan läka så fint :-). Jag har fått tips om att tejpa ärret med kirurgtejp i ett halvår för att ärret ska bli fint - gjorde du det också?

    Kram från Helena

    SvaraRadera