tisdag 8 mars 2011

Bakis

Tänk att det kan finnas så många baksmällor. När jag var ung var jag endast medveten om en enda.

Numera vet jag att jag kan bli migränbakis, pysselbakis, intressebakis samt socialbakis.

Det första känner jag av idag. Jag har dock inte tagit hand om mig så det känns jobbigare nu än när jag gick upp. Idag har jag dammsugat på "osynliga" ställen. Tänk att det finns så många områden som dammsugaren inte når...om man inte orkar dvs. Jag är för noga när jag städar så jag kör slut på mig själv. I början körde jag min vanliga stil men det funkar inte, jag blir för dålig. Min sambo är ...tvärtom.

Ett tag var jag nästan rädd att jag redan hade fyllt upp den nya dammsugarpåsen med damm. Men det var bara en stor dammråtta som hade fastnat i munstycket. Örk med damm!

Jag funderar på om jag skall baka en kaka och slänga i frysen så jag inte behöver göra det senare i veckan men ärligt talat borde jag nog bara slänga mig i soffan med en katt på magen och ta det lugnt. Jag återkommer med resultatet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar