lördag 5 mars 2011

Aktivatorn

Då var det dags för en ny tid med aktivatorn och ännu en strålande möjlighet för mig att träna mitt tålamod. Tro mig, det behövs!

Och jag tyckte att jag klarade det ganska bra. Det blev lite svårt emellanåt men jag försökte verkligen att släppa det. En bra grej för mig är att tänka persienn. Då tänker jag mig som skyddad av en persienn där jag själv kan välja hur mycket jag vinklar den och släpper in. Är det riktigt illa tänker jag rullgardin. Är det värre ändå tänker jag kondom! Jag inbillar mig att en kondom skall skydda mer än en rullgardin i varje fall!

Men ingen användning för kondom fick jag alltså vilket var ganska bra det! Dagens samtal gav egentligen ingenting (förutom tålamodsträningen vilket som sagt behövs) mer än att jag fått vet att jag får gå i en stresshanteringsgrupp. Jag hoppas innerligt att det är en bra stresshanteringsgrupp där jag får träna mig på lindring av stressen och inte ökning av den som det var i förra gruppen. Men jag tänker föreställa mig det bästa, så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar