lördag 6 augusti 2011

Ontont

Idag har jag suttit ute i solen och läst. Det låter väl härligt?

Till viss del ja, till stor del nej - inte nu efteråt i alla fall.

Jag har riktigt, riktigt ont i nacke och axlar. Nacken har jag haft ont i i några dagar, det känns nästan som att en släng av nackspärr är på väg.

Jag har ännu inte hittat någon bra sittställning när jag läser. Antingen lutar jag huvudet eller så får jag hålla upp boken med armarna för högt upp. Det klarar inte min kropp. Och ligga ner och läsa kan man inte alltid göra. Men jag borde. När skall jag lära mig?
Fast jag kan inte ligga hur som helst. Jag måste palla upp rygg och nacke lagom mycket och eventuellt ha stöd för armarna.

Jag som skrev i ett mail bara häromdagen att jag var så glad för att det hade känts bättre i kroppen. Skit och elände. Idag är jag så ledsen och trött på denna kropp jag har.

Jag borde gå och lägga mig istället och hoppas att det är bättre när jag fått vila.
Imorgon är en annan dag och visst kommer den att bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar