söndag 14 augusti 2011

Återhämtning?

Igår var jag och köpte lite födelsedagspresenter till mig själv. En tygaffär och en konstnärsaffär blev det och jag hade säkert kunnat gå hur länge som helst i båda affärerna men jag kände att jag behövde spara på orken. När jag började med mitt skapande var jag ganska vilse i konstnärsaffären men nu har jag lärt mig en del. Jag gillar att handla där, det får mig att känna mig som en konstnär! Lite kan man väl låtsas.

Idag har jag inte gjort mycket. Eller jo, det har jag ju! Väldigt mycket faktiskt. Jag har både provat mina nyinköpte medium och målat och jag har sytt en massa. Egentligen har jag ju hållit på hela dagen. Men ändå trodde jag att jag inte hade gjort något. Vad innebär det att göra något för mig? Jag känner hur trött jag är men jag trodde att det var efterdyningar efter födelsedagen och gårdagens handlande. Det är det säkert också men dagens skapande har ju också stor del.

Jag blir lite bekymrad över att jag inte ens är medveten om att jag hela tiden är aktiv på något sätt. För om jag inte är medveten om vad jag gör, när jag gör det och hur jag gör det kan jag ju inte ändra på något. Det går inte att sitta från och (mest) till en hel dag. Jag behöver tidsbegränsa mig mer och definiera tid för vila och återhämtning.

Egentligen kliar det i fingrarna på mig av lust att måla lite till. Hjärnan vill men resten av kroppen orkar inte - det är en tuff kamp. Min hjärna är för envis för mitt eget bästa. Men jag skall försöka lyssna till på vad kroppen behöver och gå och lägga mig istället. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar