torsdag 11 augusti 2011

Kommer du att bajsa utomhus idag?

Av allt som finns att drömma om så drömmer jag att en äldre kvinna på ett forskningsområde väldigt allvarligt ställer mig denna fråga. Hennes forskning handlade inte ens om detta område. Fast tänk om den hade gjort det? Det hade nog blivit ännu roligare!

Jag svarade att jag inte hade för avsikt att göra det men man vet ju aldrig

Den enda erfarenhet jag har inom detta område (vad jag kommer ihåg) är när jag befann mig i djungeln i Sumatra under en hiking. Det var mörkt som om det vore mitt i natten men det var säkert bara kväll och jag behövde gå. Beckmörkt och okänt område var lite darrigt. Men det gick bra på alla sätt! :-)

Drömmen var nog ändå det behagligaste under denna natt.
Tamoxifenskittabletterna gör att jag blir alldeles vansinnigt varm under natten. Konstigt nog börjar det alltid med att jag fryser när jag lägger mig. Men sedan efter några timmar pendlar jag mellan att vara genomsvettig, lyfta lite på täcket och storfrysa, svettas, svettas lite till och frysa...och om igen.

Det tycks inte spela någon roll hur svalt det är i rummet. Nästa steg är att lägga mig på balkongen och sova där. Ofräscht är det, äckligt att vakna varje morgon. Eller ofräst som min svärmor säger (och som jag också har börjat säga, hemska tanke! Jag har fnissat åt det så många gånger att det har fastnat!)

Kontentan är att jag sover urdåligt. Jag vaknar väldigt många gånger på natten helt blötsvettig, örk. Tänk om jag ändå kunde sluta med de pillerna! Men jag har 3½ år kvar om jag inte fuskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar