onsdag 16 juni 2010

Manodepressiv?

Jag verkar nog lite manodepressiv för typ vartannat inlägg här är positivt och vartannat osar ledsamhet. Det är jag inte. Jag har bara svårt att balansera min ork. Min vanliga aktivitetsnivå är ganska hög, jag vill ha saker att göra. Men nu orkar jag inte. Dock glömmer jag det och försöker ändå och då rasar hela min kropp och när jag är sliten får jag mer värk och jag blir ledsen. Det är som när man har feber, inte kattsingen är man glad och positiv då. Inte jag i alla fall eftersom jag brukar få alla läskiga STORA manliga baciller.

Märkligt nog glömmer jag hela tiden att jag inte orkar. Jag tror att jag gör det. Typ varannan dag när jag har vilat och är lite bättre så tror jag att jag kommer att orka. Det gör jag inte. Det räcker inte att vila en dag, jag skulle behöva ta det lugnt i någon, några veckor för att få upp lite ork. Men hur skall man klara av att ta det lugnt i flera veckor!? Jag blir rastlös bara jag inte gör något på en dag!! Eller kväll, det räcker att jag sitter framför TV:n under en kväll för att det skall börja krypa i mig. Det händer ofta att jag lämnar rummet efter en halv film. Det känns så onödigt och slösaktigt att sitta där och bli matad, speciell om det inte är en bra film. Och tja, det är det sällan i mitt tycke.

1 kommentar:

  1. Om du hittar en riktigt bra bok, kan inte det vara skönt att bara sitta ner och läsa i många timmar? Och då menar jag inte en fackbok utan en skönlitterär, så ditt huvud får vila. Kram Lotta

    SvaraRadera