onsdag 16 juni 2010

Bibblan

Det blev ett besök till biblioteket idag och sedan ut till parken för att läsa en stund. Jag hann läsa ut en av de böckerna jag lånade. Jag lånade faktiskt ingen facklitteratur, Lotta, du känner visst mig! ;-)

Biblioteket är en av mina absoluta favoritställen, jag kan sitta där i hur många timmar som helst. Idag satt jag inte så mycket utan rände mest runt eftersom allting håller på att flyttas runt. Först gick upp till pysselboksavdelningen och den fanns kvar där. Sedan gick jag upp till de skönlitterära böcker men de var flyttade så jag fick gå ner igen. Väl nere kom jag på att det var en bok som jag hade fått höra är så bra och jag tror den skulle kunna vara på psykologin vilket nu har flyttat upp till 4:e våningen. Jag lallade runt på alla 4 våningar i deras läskiga trappor där man kan se ner. De sista gångerna åkte jag hiss. En sådan omflytt är jobbigt för en som typ saknar lokalsinne!

Men böcker fick jag med mig hem och nu skall jag försöka sitta och bara lääsa. Jag har lånat lite blajböcker som jag inte engagerar mig så mycket i utan bara maler genom. Det skall bli härligt, jag älskar att läsa! En bok i handen, sitta skönt, en katt på magen och en kall citron Loka vid sidan om - åh, gärna lite jordgubbar också. Det får jag nog gå och handla imorgon.

Jag är lite onykter av min sovmedicin, jag skall nog gå och lägga mig nu. Undrar om Effiekatten vill få fram sin åsikt. Hon sitter precis framför tangentbordet precis som att hon bara väntar på att jag skall sluta så hon kan få sätta igång. Lilla sötnosen.

Ja, lägga mig var det ju.
Nattinatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar