tisdag 10 november 2009

Uppe hur tidigt?

Eftersom jag är så uttröttad efter helgen bestämde jag mig för att ta dubbel dos av sömnmedel för att verkligen vara säker på att jag somnar. Eftersom jag äter kortisontabletter har jag ibland svårt att sova för dem och då jag glömde dem imorse tog jag första dosen sent. Således fick jag ta andra dosen lite senare och då blir risken större att jag inte kan sova.

Och somnade gjorde jag - som en stock! Jag sov som en sten ända fram till...ja, vad nu klockan var. Jag låg vaken ett bra tag och sedan tänkte jag att det var lika bra att gå upp, jag kunde ju förbereda lite. Efter ett tag tittade jag på sambons klocka och den stod på en timme efter!? Argh! Igår när jag ställde klockan och fibblade hade jag alltså ställt om tiden och satt den en timme fel. Så jag som trodde att jag var uppe tidigt bara, nu var jag uppe snortidigt! Lite dumt för jag behöver mina krafter, jag hade behövt en paus innan jag går till sjukan *s* fast det är försent nu för jag skall vara där om trekvart, klockan 11.00.

Jag ägnade tiden åt att måla istället. Inte för att jag vet om jag kommer att orka göra julkort men jag började måla ett stort bakgrundsark. Jag har gjort ett sådant tidigare och det ser ut som en tapet, det gillade jag och ville göra ett liknande fast i vinterfärger. Men jag var tvungen att sluta lite tidigare för att ta en lång och skrubbig dusch för att försöka få av inte bara färg utan allt glitter. Det skulle ju se lite märkligt ut! Vilket påminner mig om historian om kvinnan som skulle till gyn och sprejar lite uppfräschningssprej i underlivet det sista hon innan hon går ut. Gyn säger att det var till att vara fin men hon förstod inte förrän hon kom hem att hon hade tagit fel flaska. Nu berättade jag den väldigt tråkigt och jag har ingen aning om huruvida den är sann men jag tycker att den är hysterisk rolig, speciellt gynekologens kommentar! Haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar