måndag 23 november 2009

Pysselträff

Igår var jag på en liten pysselträff och det var roligt! Vi var bara 3 stycken vilket nästan var en förutsättning för att jag skulle kunna vara där. Hade det varit för mycket hade det bara snurrat i min hjärna. Nu är jag iofs inte alltför produktiv på pysselträffar, jag färglade två katter men fina blev de. Jag färglägger aldrig vanligtvis men ibland är det skönt att bara sitta och dutta färg och känna sig som en konstnär. Vi bjöds på en fantastiskt god äppelkaka och en stor skål med gott godis. Igår var jag tydligen mer intresserad av godiset än att pyssla!

Men huja vad trött jag blev. Jag tog en liten paus och satte mig en bit bort bara för att inte vara i det och försöka att inte lyssna men hur svårt är det när man är så nyfiken som jag är och inte vill gå miste om något som sägs!

Jag blev skjusad hem och gick och lade mig direkt för att orka äta och vara trevlig. Eller äsch, äta i alla fall...att vara trevlig har jag slutat med, jag är bara..jag! ;-)

Ungarna och jag satt i samma rum under en tid, det var något på TV men jag fick inte grepp om vad de kollade på eftersom de zappade. Men detta är det mesta jag träffat dem under en lång tid. Vi pratade inte men tja, jag får väl försöka se glädjeämnen ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar