torsdag 19 november 2009

Trött, trött, trött

Idag har jag varit trött, trött, trött.
Jag gick upp klockan 12, vad är det för tonårsfasoner!? Vad märklig dagen blir med en sådan start. Jag var egentligen för trött för ett bad men kan jag bada skall jag minsann göra det också! Så ett bad blev det. Och jag doppade hela mig, huvudet och armen och jag var så glad! Jag har återtagit min arm! Den ser inte riktigt ut som den gjorde när jag fick ge upp den men jag skall nog vänja mig vid det och det gör inte så mycket för den är ju min igen! :-)

Efter badet fick jag lägga mig en stund och vila. Tänk att badkarsbad kan vara så ansträngande, tur ingen släpper ut mig i havet eller i någon pool. Jag försöker komma ihåg vad jag mer gjort under dagen men jag vet ärligt talat inte. Jag fick vila en stund, ingen pannkaksvila för det hann jag inte med men det blev en liten stund i alla fall.

Ikväll var det åter dags för cancerkursen. Först hade jag inte tänkt gå, jag var för trött. Men jag läste att det handlade om avslappning och jag tänkte på att jag ville träffa de andra deltagarna så jag samlade ihop mig och cyklade dit ändå. Och det var jättebra så jag är glad jag gick dit.

När jag kom hem var jag helt slut men jag hade bestämt mig för att bädda rent. Jag fick ta det i etapper, det var lite jobbigt men det blev rent och jag skall slänga mig i sängen nu.

2 kommentarer:

  1. Hej Inger, otroligt strong gjort av dig att cykla. Skönt att du "fick tillbaka" din arm. Och badet är alltid skönt. Det tar på krafter att bada. Skönt att vara med andra och lära sig om avslappning. Och träffa andra i samma situation stärker kanske lite.
    Jag tänker på dig. Kram Liba
    Hur mår kisse misse?

    SvaraRadera
  2. Ja, det är märkligt att det kan ta så mycket på krafterna att bada! Avslappning är bra, jag skall försöka leta upp min skiva och börja med det igen. Kissen mår så bra, hon piper och gosar och sover som vanligt och verkar inte bry sig om att matte vill kela och klappa extra mycket! :-)
    Kram!

    SvaraRadera