lördag 1 september 2012

Sockerlunch

Vissa dagar är inslaget av socker i min lunch stor. Men det är ett val...eller kanske snarare brist på val - att jag inte valde (orkade) att laga middag exempelvis. Andra dagar såsom idag har jag lagat en ordentlig middag men i efterhand insett att jag fyllts med socker ovetandes. Spaghetti och köttfärssås stod det på menyn idag. Jag brukar sällan misslyckas med det men idag smakade det inte riktigt bra. Jag tyckte att det smakade sött men jag tänkte att det kan ju inte stämma. Plötsligt inser jag att jag använt en ingrediens av ett nytt fabrikat och letade fram förpackningen. Jo, mycket riktigt. De passerade tomaterna innehöll ordentligt mycket socker - uörk vad äckligt! Jag får se upp bättre vad jag handlar!

Gårdagens lunch bestod av BLT - bacon, lettuce, tomato med en massa andra godsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar