söndag 16 september 2012

Min natt

...började ganska bra. Jag fick ett arv på 800 000 kronor och jag tror det var från min mor. Det kan ju verka som en väldigt glädjande nyhet och det var det fram tills att jag fick veta att jag var tvungen att ta ut det i form av kaffe. Det var liksom 800 000 kronor i presentkort på kaffe. Jag dricker inte ens kaffe.

Jag drömmer mycket eller borde jag snarare skriva att jag kommer ihåg mycket av mina drömmar! Alla drömmer väl ungefär lika mycket men inte alla bär dem med sig under dagen. Förr i världen när jag drömde mardrömmar handlade det oftast om att bli jagad, vanligtvis av någon jag inte såg. Men nu minsann! Det är blod och det är mord och det är bestialiskt och tortyr och ibland är jag tom någon av förövarna vilket nog är det värsta! Jag har drömt att jag körde på någon och sedan smitit från olycksplatsen!! En annan gång hade jag mördat någon. Och jag var helt förtvivlad i drömmen för jag är ju inte en sådan människa. Vilken lättnad det är att vakna från det! Andra drömmar hade jag hellre fortsatt på än att vakna!

Men hur läskiga och konstiga mina drömmar är så måste jag nog lista nattens dröm som en av de märkligaste. Vad fick jag den ifrån? Kaffe för 800 000, undrar hur många människor det skulle räcka till!!

Dagen igår slutade inte så roligt. Mellanslutet var dock bra, jag gick och lade mig. Av någon anledning gick jag upp för att hämta en grej i klädkammaren och noterar att just i påsarna jag sökte hade lillplutten nyligen kissat. Örk, vad räligt men det var ju himla bra att jag lyckades ta det i tid. Nu fick jag iofs hålla på att skölja allt som var i påsarna vilket var en hel del. Men hade jag inte upptäckt det hade allt behövt slängas. Det hade egentligen inte kommit något i påsen utan bara utanpå men jag valde att skölja allt ändå. Det blev en sen kväll. Jag tror jag hamnade in i något snurr där för jag kommer ihåg att jag reagerade på att jag släckte så sent som halvtvå. Sedan har jag varit vaken en hel del pga min hosta så jag gick upp väldigt sent!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar