torsdag 27 september 2012

Hetta

Hela min kropp hettar men tyvärr är det inte av en angenäm art. Jag har feber igen och jag är ynklig. Fast inte lika ynklig som förra gången då bihålorna tog sig ton. Jag vaknade inatt av att jag hade ont i halsen så jag trodde det var en förkylning på väg igen. Men smärtan stämde inte riktigt och jag har ännu inte blivit täppt. Däremot är temperaturen förhöjd och jag har ont i hela kroppen. Det räcker som jag skrivit tidigare med en ynka temperaturhöjning för att jag skall bli eländig. Jag mådde även fruktansvärt illa, något som är bättre just nu som tur är!

Det kändes inte så illa när jag gick upp så jag traskade iväg till sjukgymnasten idag. Lite saktare dock men ändå. Fast en timmes promenad och den behandlingen blev för mycket för den här slitna kroppen och jag trillade ner i sängen så fort jag kom hem.

Min uppdatering visar mer på min envishet än mitt mående just nu. Den enda anledningen till att jag startade datorn är att jag kom på att jag skulle söka från en fond och det är sista dagen på söndag vilket innebär att det måste skickas idag. Någon ansökningsblankett har jag inte och färgpatronen är slut på skrivaren. Och så lägligt för Magne att ställa sig och kissa på mina samlade papper på skrivbordet just nu. Frustrationen gav mig dock energi under de minuterna det tog att städa upp det.

Jag har smsat en granne med frågan huruvida hon har en skrivare och jag väntar på svar. Jag väntar dessutom på att människan som ansvarar för fonden skall komma tillbaka från lunchen. Jag lämnar datorn för att företa väntan i horisontell position.

1 kommentar:

  1. Undrar sååå hur det är med dig?
    Längesen du skrev nu....hoppas allt
    är ok och att du bara inte haft tid/lust
    att skriva.
    Kramar S

    SvaraRadera