lördag 22 september 2012

Dagens imponerande lunch

Idag blev det en höjdare! Jag läste ett recept som hette öppen lasagne som jag var tvungen att prova eftersom det lät så gott. Och det var det verkligen! Jag följde inte receptet exakt dock, det var bland annat skinka i originalreceptet.

Vad sägs om öppen lasagne med champinjoner, aubergine och lök med ricotta och mandelpesto med citron? Det öppna i rätten innebär att den inte var ugnsbakad utan man kokte lasagneplattorna och lade ihop allt på tallriken.

Jag tycker det är roligt att prova nya recept och kombinationer. Sådan är jag med färger och annat material så det är väl bara givet att jag fungerar på samma sätt med mat och bak. Vanligtvis har man ett antal rätter man brukar hålla sig till men jag vill hitta nya sensationer. Jag vill bjuda min gom på nya skutt och rysningar och inte hålla mig till det välkända.

Det var likadant tidigare de få gångerna jag lagade mat till mitt x. Läste jag ett recept som lät gott så ville jag prova så när jag väl lagade mat brukade det bli nya saker. En gång sade x:et att jag inte behövde försöka imponera på honom med nya och fina maträtter. Jag känner mig fortfarande förstummad när jag tänker på det. För att göra en sådan tolkning får man nog vara ganska egenkär! Jag tror att jag blev både arg och ledsen då för det tog bort ganska mycket av min lust, på ganska många plan tom! Framför allt visar det att han inte verkade känna mig alls. Jag är inte en människa som försöker imponera på andra.

Fast idag har jag imponerat på mig själv. Det gör jag varje gång jag lagar något extra gott! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar