onsdag 1 september 2010

Papper

Papper papper papper
Det är bra mycket papper som skall hållas koll på, vissa har jag lite svårare att ha koll på.

Jag hade gjort en arbetsskadeanmälan till mitt arbete om min konstanta värk i nacke, höger axel samt skuldra. Jag har skrivit det under flera år, det har varit jättejobbigt bara att tänka på men nu är det färdigt och skickat in. Idag fick jag avslag på den. Men när jag läser hela grejen ser jag att de på något sätt har förminskat det jag skrivit och läser in andra grejer vilket jag inte fattar alls. Jag arbetade där mellan jan 1993, till siste nov 1999. Under några år läste jag parallellt men jag hade en dag tjänstledig. Men allt annat var ju som normalt och då fick jag ju jobba extra de andra dagarna med en dag ledig då jag var i skolan. Detta tolkade FK som att jag arbetade endast i 3 år, från -93 till-96 men sanningen är ju att jag arbetade från -93 fram till siste november 1999. Men plötsligt räknar de inte med dessa 3 år. Och de har inte helt lyssnat på mig vad jag säger att jag gjorde. Jag känner mig lurad. Om jag hade överdrivit detta totalt så kanske det hade hamnat på en nivå hos dem som faktiskt överensstämmer med verkligheten! Men jag var väl dum som trodde att jag kunde berätta hur det var och att de faktiskt skulle lyssna på mig.

Jag var både jättearg och jätteledsen och försökte prata med S. Men han lyssnade ju inte som vanligt, han ville bara få sitt sagt. Inget stöd därifrån....fast...hade jag verkligen väntat det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar