torsdag 17 september 2009

Slemhinnor

I vänster ficka har jag tår-näsduk och i höger ficka har jag näs-näsduk samt cerat för att smörja in lilla nosen. Dessa blir väldigt flitigt använda. Både ögon och näsa rinner konstant, ibland är det rena kaskaderna. Det värsta är när jag är ute, vilken fors! Visserligen har mina ögon alltid runnit, de rinner när det är soligt, när det blåser, när det är kallt och även vid andra tillfällen! Även om det kunde vara jobbigt var det ändå hanterbart, det var några tårar här och där. Nu ser det ut som att jag ständigt storgråter! Det måste se ganska underligt ut när man möter mig utomhus.

Ena änden är det alltså rena störtfloden, i andra änden är det så snustorrt så papper fastnar.

Mina stackars slemhinnor, vad ni får lida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar