fredag 4 maj 2012

Utmattningsont

Jag är inne i en jobbig period och jag orkar inte ens det minsta lilla. Jag var ute på stan häromdagen och åt lunch och sedan fick jag gå hem och lägga mig. Eller borde gjort. Nu gjorde jag ju inte det vilket ledde till att det blev ännu värre. Och med utmattningen följer värken. Min kropp är så sliten att jag inte helt orkar hålla den uppe. Följden blir att jag sjunker ihop vilket är katastrofalt för min värk. Jag måste försöka stärka kroppen men jag vet inte hur jag skall börja när jag knappt orkar äta utan vilopaus.

Jag fungerar nu efter skalmans ät och sovklocka. Fast jag lyssnar inte så noga på varken det ena eller det andra.

För exakt ett år sedan befann jag mig på Vidarkliniken. Jag var där i tre alldeles fantastiskt ljuvliga veckor. Så väl jag skulle behöva det lugnet igen. Jag har inte tyckt att det har varit riktigt läge att åka dit men är det egentligen inte då det som mest behövs?

Jag vet ju så väl hur jag skall göra för att få lugn och ro. Jag vet vilken återhämtning som fungerar, jag vet att jag måste planera noga för att inte hamna i det här. Men varför gör jag inte det då? Treenigheten skev jag ju om för några veckor sedan.

Tänk om jag kunde lyssna lite mer på mig själv.
Samtidigt borde jag totalt ignorera andra saker som kommer ifrån mig.

Det är en svår balans.

2 kommentarer:

  1. Ja, kom, kom! Vidarkliniken är närmare än Malmö./ Malin

    SvaraRadera
  2. Du kanske behöver en utställningshelg igen för att få lite positiv energi, flyttar du första helgen i juni eller känner du för att ställa ut i Trelleborg så maila anmälningarna till mig lisbet@sirmaxwell.com
    Hade varit skoj om du kommer.
    Kram Lisbet

    SvaraRadera