fredag 18 maj 2012

3434 kronor i månaden

Jag fick hem en ny bunte papper från FK där det stod en orimligt låg summa för dagsersättningen. Med mina excellenta matematiska kunskaper räknade jag snabbt ut att jag skulle få sådär 3434 kronor i månaden.

Denna gången brydde jag mig inte ens om att bli orolig och upprörd för jag räknar med att det är ett fel. Men det gjorde ändå att jag fick slå dem en signal, stå i kö i ett antal minuter för att till sist få tala med en ytterst uttråkad människa.

Jag hade rätt och jag kommer fortsatt ha min stora inkomst som räcker till precis allt man behöver i ett hushåll. När jag var som sämst orkade jag inte ta tag i sådant och ringa samtalen direkt. Det ledde istället till oro, oro man inte behöver när man har ohälsa. Så himla onödigt med alla papper som skickas hit och dit. Det var bara häromdagen som jag hade ett annat samtal med väldigt beresta papper som jag för andra gången skulle skicka in. Till min oändliga glädje blir jag starkare varje dag och jag orkar ta tag i mer saker men jag tycker det är så onödigt arbete för alla inblandade.

Är det egentligen posten som konspirerar och ligger bakom allting?

1 kommentar:

  1. Blir så glad att höra att du bli starkare Inger! Snart är det dags för nya äventyr. Önskar jag bodde närmare, så jag kunde hjälpa dig med flytten. Kram Malin

    SvaraRadera