måndag 31 augusti 2009

27/8

Idag mår jag riktigt dåligt igen. Nu tror jag det är biverkningar av antibiotikan...jag läste på om den och hoppsan, där var en lång lista.
Idag är det jobbigt med:
aptitlöshet
yrsel
darrningar
förvirring
trötthet
gaser i magen
huvudvärk
sömnlöshet
svettning
förändrad smak och luktkänsla

Jag tar medicinen morgon och kväll. På morgonen när jag går upp mår jag hyfsat och kan känna smaken av frukosten. Efter mat samt medicinintag får jag efter ett tag gå och lägga mig för jag mår dåligt. Sedan under dagen är det riktigt läskigt i munnen och jag mår blörk. Sedan framåt kvällen blir det bättre igen. Jag tror absolut det är antibiotikan...

Jag skulle egentligen träffat kuratorn på Cytostatikamottagningen men jag kände mig så darrig och matt att jag inte vågade ta mig dit. Speciellt inte eftersom jag hade en annan tid som jag behövde gå på. Men rara kuratorn ringde upp och frågade hur det var. Jag hade svårt att föra ett samtal för jag var ganska förvirrad men jag är ändå glad att hon ringde.

Jag lyckades ta mig samman och cykla till Bröstmottagningen där jag skulle träffa en sjuksköterska. Väl framme var jag helt färdig, genomsvettig och darrig och matt. Jag fick dricka lite vatten och lägga mig en stund innan jag kunde börja prata. Sjuksköterskan jag trodde att jag skulle träffa var sjuk så jag fick träffa en annan. Denna kvinna var samma ssk som gav mig information direkt efter att jag hade fått min diagnos. Av vad jag kommer ihåg av det mötet blev jag inte så förtjust i henne. När jag sedan träffat sköterska för att tömma bröstet fick jag träffa en annan. Hon var bra och duktig men hon var ganska tuff och kort. Sista gången jag träffade henne fick jag ropa de sista orden efter henne för hon gick bara, det var lite jobbigt. Men dagens möte var fantastiskt. Dessa sköterskor verkar vara varandras kompletta motsatser. Hon var så mild, så mjuk och gav mig total uppmärksamhet och tid samt empati. Jag hade varit så besviken på Bröstmottagningen tidigare, både med läkare och sköterskor men idag var det bra. Jag är så glad att jag fick träffa henne och ställa alla mina frågor. Nu känns det bra när jag tänker på Bröstmottagningen, det gjorde det verkligen inte tidigare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar