lördag 11 augusti 2012

Min pudel

Det stämmer inte. Jag bara ljuger för er.

Det stämmer inte att jag var rädd för min säkerhet. Det stämmer inte att jag hade hjärtat i halsgropen varje gång jag hörde nyckeln i dörren av rädsla för vilka aggressioner jag skulle få möta och vilka utskällningar jag skulle få höra den dagen. Det stämmer inte att jag har försökt flytta tidigare. Det stämmer inte att jag först blev utskälld efter att ha tittat på en lgh i somras, manipulerad till att stanna och fick sedan veta att otroheten startade enbart någon månad efter det. Det stämmer inte att jag i flera år har velat ha barn och varje gång jag försökte starta ett samtal om det fick höra att jag inte skulle klara av det om jag överhuvud taget fick svar. Det stämmer inte att jag var ofattbart ledsen och besviken att jag inte fick ett klart besked om barnfrågan så att beslutet hade varit upp till mig. Det stämmer inte att jag varje gång jag var ledsen över min barnlöshet fick jag veta att jag var elak som skyllde det på någon annan. Det stämmer inte att jag lämnat lampor, skrivbord, hurts, stol, TV-skåp (denna enbart av utrymmesskäl), spegel samt en kista. Det stämmer inte att jag fick lämna tillbaka en födelsedagspresent eftersom någon behövde en telefon fast jag redan hade lämnat en annan telefon som var min sedan tidigare. Det stämmer inte heller att jag själv fick skaffa telefoner när jag hade flyttat. Däremot stämmer det alldeles ypperligt att jag blev skitarg när jag mottog detta "förslag" att jag slängde telefonen i väggen. Det stämmer inte alls att jag fick lämna flertalet av mina jättestora lerkrukor eftersom jag fick höra att något borde jag ju lämna kvar. Det stämmer absolut inte att jag har köpt förvaringsskåp, två garderober, köksbord, stolar och säng. Det stämmer inte heller att jag behöver köpa lampor. Jag ljuger helt och hållet när jag skrev att jag inte har en brödpensel och anledningen till att jag köpte en springform var enbart för att jag ville ha något nytt och glänsande. Det stämmer inte heller att någon annan är svag. I själva verket är vederbörande lika stark som Pippi Långstrump och jag är svag som en bit fläsk. Det stämmer inte alls att när den nya kvinnan ville ha en paus för att försöka lappa ihop relationen med sin man så vändes det till att de hade avbrutit av respekt för mig. Det stämmer inte alls att han ville att jag skulle stanna kvar. Det stämmer inte alls att han ville ha sex med mig samtidigt som han troligtvis hade det med henne. Det stämmer inte alls att trots att jag bad att de inte skulle gå längre innan jag hade flyttat...gjorde det! Det stämmer inte alls att jag blev hotad när jag hämtade mina sista grejer och det stämmer inte heller att några vänner hörde det. Fortsättningsvis är det enbart en lögn att jag ofta fick höra hur lite jag betalade och hur mycket jag utnyttjade och använde människor. Det stämmer inte att jag fick höra en uträkning över hur mycket jag hade kostat under årens lopp. Ej heller stämmer det att jag inte fick köra någon av de tre bilarna som fanns i garaget. Däremot stämmer det att jag sista månaden körde en av dem 4 gånger ändå men den som säger att jag fick ta emot en väldigt stark reaktion på det ljuger med bestämdhet. Det stämmer inte att det finns bilder utlagda på nätet tagna när jag var som sjukast och skalligast som jag inte har givit medgivande till utan tvärtom bett om att de skall tas bort. Det stämmer inte att jag som förklaring fick höra att jag minsann skulle vara tacksam eftersom människor tycker att det är ett bra porträtt. Det stämmer inte att när vi var ute och gick så befann jag mig ständigt 1-2 meter bakom mitt sällskap om jag nu kan använda just det ordet i detta fallet. Inte heller stämmer det att jag vid hälften av gångerna jag sade något inte fick svar. Säger jag att det kunde gå 20 minuter innan någon kom hem till att någon tittade på mig och erkände min existens är det ren och skär lögn. Det stämmer inte alls att jag på ett sätt blev lurad in i relationen och att någon som redan var sambo inte berättade det förrän efter en månad när mina känslor redan var så starka att jag hade svårt att värja mig. Det stämmer verkligen inte att någon gjorde intrång i min dator av svartsjukeskäl. Det stämmer inte heller att någon kollade upp mina kompisar av troligtvis samma skäl, något som säkerligen inte var speciellt lagligt med tanke på att det skedde på arbetet och man får inte kolla upp personliga saker. Det stämmer inte att jag inte fick sätta upp min sandsäck för att kunna träna för att slippa lite av värken eftersom det skulle vara fult. Och det stämmer sannerligen inte att det samtidigt hängde en fet, grå projektorduk i vardagsrummet som alltid var uthängd. Dock kan det kanske stämma att denna nämnda projektorduk var ett konstnärligt och dekorativt inslag, om det vill jag inte lämna någon åsikt. Det stämmer absolut inte att jag varje gång någon inte hittade sina grejer fick höra att jag hade gömt eller slängt dem. Dock stämmer det att jag fortfarande undrar varför jag skulle gömma eller slänga saker. Det stämmer inte att jag under alla år har fått höra att jag feltolkar, misstolkar, ljuger, hittar på saker eller kommer ihåg fel. Det stämmer inte alls att jag fått höra att jag är dummare än tågen i Limhamn och psykiskt sjuk. Det var inte på min födelsedag förra året som jag fick höra att det var mitt sista kalas, jag fick inte ha fler eftersom jag inte klarade av det och det var inte heller så att anledningen till att jag var stressad var att jag hade planerat kalaset för att vi skulle fixa det tillsammans men i sista sekunden fick jag göra det mesta själv. Det stämmer inte att jag fick höra att jag var svår att tycka om och jag har aldrig fått veta att jag bara älskas när jag är snäll, söt och rar.

Däremot stämmer det att jag pga mediciner blev lite galen ett tag. Men det stämmer inte att någon lät mig ligga på golvet i klädkammaren i fosterställning i en halvtimme utan att bry sig. Det stämmer att någon var väldigt generös men det stämmer inte att jag fick höra det lika ofta som jag bytte strumpor.  Det stämmer att någon ställde upp enormt rent praktiskt under min sjukdom med att följa med till sjukhuset men det stämmer inte att jag när jag var hemma fick sitta ensam och gråta i soffan och inte hade någon att prata med. Det stämmer att någon tog ledigt för att följa med mig till akuten en hel dag men det stämmer inte att jag trots att jag svimmade, krampade och kräktes stoppades tillbaka i sängen...TVÅ gånger. Hade det varit en hjärblödning hade jag varit död när jag vaknade upp. ;-)

Summa summarum:
Jag ljuger, utnyttjar, hittar på saker och ljuger. Jag säger saker enbart för att ge kritik och vara elak, speciellt när jag samtidigt gråter. Jag planerar och manipulerar för att kunna få så mycket som möjligt betalt och jag använder min sjukdom för att slippa göra saker. En neutral begäran om återbetalning av en skuld är i själva verket en anklagelse av brottslig karaktär. Jag hatar också barn och sparkar valpar när ingen ser på.

7 kommentarer:

  1. Hm, jag har också varit i ett förhållande där liknande inte heller hände. Och skulle jag ha påstått att liknande hänt har jag bara ljugit.

    Det som idag, 20 år senare fortfarande förvånar mig, är hur jag kunde tillåta någon att ta ifrån mig MIG.

    Men, det bevisar bara att det kan hända vem som helst. Bara personen är tillräckligt smart och manipulativ.

    Jag tycker det är superbra att du sett till att komma ifrån allt som inte hänt. Du kommer bara att bli starkare och starkare. Jag får också hoppas du slipper få mer "skit" från ditt x. Är han tillräckligt smart begriper han att du tiger om resten som aldrig hänt om han låter dig vara ifred.

    Stort lycka till från En tjej som följt din blogg länge men som inte kommenterat tidigare.

    SvaraRadera
  2. Herreminje, lägg benen på ryggen och spring så långt bort du kan komma från den där otäcke skitstöveln!
    Jag gratulerar dig till att ha ett eget liv nu och få distans till den mardröm det måste ha varit att leva i ett sånt förhållande, när man dessutom inte är frisk! Men det passade väl honom, gav honom ännu mer kontroll. Stackars ynkliga människa.
    Jag gratulerar dig till den vrede jag känner bakom dina ord - BRAVO!!
    Se dina förlorade saker (hoppas de ruttnar, går sönder och ramlar ner över honom) som lärpengar. Han hoppas väl du ska fortsätta höra av dig och diskutera dem.
    Superegoist som aldrig har blivit vuxen, usch!

    Använd dina kunskaper om honom till att inte trilla i hans fällor mer! Han försöker förstås på alla vis att "trigga igång" dig men haka inte på! Låt honom tycka vad han vill och polisanmäl honom om han inte tar bort bilder och låter dig vara ifred. Han har inget med ditt nya liv att göra och ingen rätt att lägga sig i det! Mooorrrrrr.....

    Ojoj, vad jag har öst på, men jag blev så vansinnigt arg å dina vägnar!

    Klappa missarna från mig och njut i DITT hem bland DINA grejor!

    Stor kram, Aina

    SvaraRadera
  3. Den S är totalt körd alltså !!!vilken tur att du lämnade honom, han är definitivt inte värd dig !

    SvaraRadera
  4. Jag blev rädd när jag läste inlägget!

    När jag sen läste kommentarerna fattade jag ironin....*phew*....

    SvaraRadera
  5. Du är väldigt lätt att tycka om! Du är vacker och smart och klok och trevlig och kreativ och öppen och generös och du det är ett intryck som blir starkare för varje gång jag träffar dig. Men allt det där hoppas jag att du redan vet! <3

    SvaraRadera
  6. Hej du!
    Har läst din blogg ett tag nu....och kommer fortsätta med det. Det tar ju ett tag innan man förstår vad bloggens innehavare är för person och hur livet är/har varit för denne..Förstår precis vad du menar med detta inlägg...har en syster som råkat ut för exakt samma persontyp(psykopat?)!Så skönt att du håller på att frigöra dig från ditt X!! Konstigt hur länge de kan manipulera och påverka sina offer ....:(. Min syrra är inte fri fortfarande (efter ca 30 år) eftersom "skiten" försöker manipulera de gemensamma barnen och splittra familjen!Eg ska man väl kanske tycka synd om de ynkliga människor som inte har ett eget liv, utan måste förstöra för andra för att må bra....MEN JAG KAN INTE DET!!!
    Kramar S

    SvaraRadera
  7. Anonym 1 - Det är EXAKT som du skriver, hur kunde jag låta någon ta ifrån mig MIG! Jag är dock tacksam över att jag har möjlighet att hitta mig igen!

    Aina - Vad rörd och glad jag blir av att du blir arg å mina vägnar! Lillpojken (som inte är liten längre) ligger här bredvid och han får ett extragos med ditt namn på!

    Anonym 2 - Jag är väldigt tacksam över att befinna mig där jag är just idag!

    Anonym 3 - Oj, jag tänkte inte ens på att man kunde tolka det på något annat sätt än ironiskt. Vilken hemsk människa jag måste framstått som!

    Anonym 4 (B) - TACK!!!

    Anonym 5 - Jag uppskattar att du vill läsa vidare!

    Och så vill jag skriva att jag blir så ledsen av att läsa att det är så många som råkar ut för sådant här!!! Och att det inte inte alltid har funkat att bli helt fri!

    Jag uppskattar era kommentarer enormt mycket!! Energi och kramar till alla, Inger

    SvaraRadera