onsdag 29 augusti 2012

Materiell glädje och nöjeslåda

Idag hyser jag en stark materiell glädje. Jag brukar försöka att inte yvas för mycket av denna sorts glädje då det är viktigare för mig att fokusera på upplevelse och njutning i vardagen. Men leveransen av min nya kyl och frys gjorde mig väldigt, väldigt glad! Nu behöver jag inte sätta mig på golvet för att försöka hitta något från kylen som dumt nog var placerad längst ner. Frysen var överst och endast snäppet över ett frysfack. Nu får jag plats med mycket mer och kan återgå till den normala ordningen med nöjeslådan längst upp. Jag vet inte varför jag kallar det så men översta facket i frysen är endast tillägnad bär, glass och andra godsaker. Huruvida jag har nöjeslådor av annan karaktär överlåter jag till dig själv att spekulera om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar