måndag 5 september 2011

Tungt

Det gör inte ont en stund på natten utan snarare en stund på da'n.
Däremot sover jag inte så bra på natten men det är inte för värken utan för vad de eländiga Tamoxifen gör med min termostat.

Trött, sliten och ledsen.

Jag har inte uppdaterat speciellt ofta på sistone, jag vet.
Jag vill ju helst skriva om bra saker, roliga saker eller åtminstone saker man kan lära sig något av. Trots en gnällig blogg är jag faktiskt inte en gnällig person.

I början när jag startade denna blogg kunde jag skriva precis vad som helst för det var ingen som visste om den. Nu när jag har någon/några läsare (om jag nu har någon kvar) kommer mitt världssamvete upp och jag vill bespara er det värsta. Jag är rädd att ni skall tycka det är tråkigt och/eller jobbigt att läsa "mig" och det vill jag inte. Precis som om det skulle vara bättre att inte skriva något alls...Och jag borde inte ta ansvar för andras läsningar, jag kan ju egentligen bara ta ansvar för mig själv. Skulle jag kunna lära mig det någon gång?

Till viss del är jag dessutom försedd med munkavel. Minsta ord om min sambo leder till väldiga bråk och jag orkar inte med det.

Det dränerar mig att hålla inne med allt, varför gör jag det då?
Jag vet inte hur, vart, till vem jag skall vända mig så därför skriker jag ut hopplösheten ibland i min ensamhet.

Droppe för droppe...

..dropp...


...dropp..


...dropp...

5 kommentarer:

  1. Jag är kvar. Tycker fortfarande att det verkar som om du måste hålla tillbaka dig själv hemma och det är inte meningen att man ska ha det så. Man ska få vara den man är och få stöttning i det. Är det värt att vara kvar och må dåligt av det?

    SvaraRadera
  2. Jag får akupunktur mot termostatstrulet som Tamoxifen orsakar. Och det sjuka är att det fungerar. Jag tror inte ens på det så det kan ju inte vara psykiskt- lr?? Kolla om du kan få det- man blir så mycket gladare och lyckligare när man får sova!!!!

    SvaraRadera
  3. Kram från mig! /Lotta

    SvaraRadera
  4. Du kan skriva av dig till mig! Jag tänker sluta tänka på alla andra och att framstå som "gnällig" när jag har behov av att säga som verkligheten är!
    Jag tror inte andra tycker så, utan det är bara hjärnspöken hos mig.

    Å vad spelar det för roll om 100 år!!!

    Skriv på fb eller mail.
    Jag håller handen.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Det är intressant att läsa din blogg...och det du kallar gnäll är det inte...man lever i vardagen som är och du har det ju så just nu...så fortsätt och skriv...
    Är själv i en svacka just nu och skickar en styrke tanke och kram till dig.
    Kram /Tina

    SvaraRadera