fredag 23 september 2011

AF:s gruppträff

Idag var jag på gruppträffen hos AF.
Nu sitter jag här och gråter.

Kommer någon ihåg programmen med Sveriges starkaste man och kanske tom världens starkaste man eller vad de hette. I de programmen gjorde de märkliga saker som att välta gigantiska traktordäck och dra bilar med mera. Så känns det. Skillnaden är att jag inte orkar göra det, jag orkar inte dra. Men ändå försöker jag.

Eller jämför med Sisofys mödosamma arbete med att baxa upp stenen uppför en backe bara för att omedelbart trilla ner igen.

Jag är inne i jobb och utvecklingsgarantin nu som förkortas JOB. Det är en passande förkortning och känner du till jobs bok förstår du vad jag menar.

Idag försökte jag dra. Idag försökte jag få till lite meningsfullhet i ett tvåtimmarsmöte som inte ger någonting. Men jag orkar inte göra allt. Jag kan inte dra ett möte med 8 deltagare samt 2 ledare om ingen annan följer med. De låter sig gärna matas och verkar tycka att det är bra när något händer och någon annan pratar så de slipper. Både deltagarna samt handläggarna verkar ha gett upp och sitter av tiden.

Det kanske jag också borde göra, helt enkelt ge upp - för jag orkar inte längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar