tisdag 16 juli 2013

Snurr och snöpning

Jag undrar vad jag gjorde igår kväll då jag vaknade idag med en bula precis vid hårfästet. Denna gången har jag inget som helst minne av vad jag gjorde, jag brukar ju ändå komma ihåg något! Ingen tid att fundera dock för jag skulle iväg med min hankatt för kastrering. Det har känts jättejobbigt men jag har inte riktigt fattat varför. Han har ju gjort sitt. Fem dräktiga honor, varav en tyvärr förlorade sina men det blev ändå 20 småttingar om jag har räknat rätt. Idag kom jag på varför. Det har inte så väldigt mycket med honom att göra så mycket som med mig själv! Att se honom bli sövd och bli opererad även om det var en väldigt enkel, snabb och lindrig operation påminde mig själv om mina egna besök i sjukvården. När jag såg honom somna och sedan ligga helt utslagen fram tills att han började klippa med ögonen och kämpa för att vakna, försöka stå upp, inte kunna fokusera för han är så trött så han skelar - det var jobbigt att se. Det finns en del ångest kvar märker jag. Jag klarar inte att tänka på exempelvis operationerna, cytobehandlingarna, CT undersökningen där jag krampade eller svimningarna/krampandet. Det är ju länge sedan och jag borde ha kommit över det. Samtidigt är jag inte helt förvånad över det eftersom jag hade få möjligheter att ventilera det och bara tystades hemma. Alltså har jag mest tryckt ner mina tankar och känslor och de poppar upp nu.

Men lillkatten mår bra. Vilken otrolig återhämtning! Från vingel och skelögdhet trötthet till att springa fram och tillbaka för bara några timmar sedan. Veterinären sade att han skulle vara vinglig imorgon men allt verkar vara borta redan nu. Det är bra för då kan jag göra annat imorgon, som att tvätta de 2 filtar, 4 handdukar, byxor, soffa, matta och golv som han har kissat och kräkt ner, lillplutten.

Fast morgondagen börjar med ett besök hos min läkare. Jag vill verkligen inte dit, jag känner närmast panik inför läkarbesök numera. Det hjälper inte ens att han är en av de bättre läkarna jag har träffat genom åren, jag har träffat en del så jag har att jämföra med! ;-)

Nu lägger jag mig men utan snurr, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar