tisdag 29 januari 2013

Inläggning

Idag blir det en utläggning om både inläggning och omläggning.

Om tre timmar befinner jag mig på plats. Då skall kirurgen rita på mig. När jag opererade knät för många år sedan ritade ortopeden en blomma på vänster ben så att de inte skulle ta fel. Det var väldigt passande eftersom hans efternamn är Roos. Dagens konstverk blir nog mer åt det grafiska hållet. Jag kanske kan ta med lite färg själv och färglägga? Eller dra linje mellan alla prickar? Märkligt nog har födelsemärken och dylikt blivit bra mycket fler efter cyton. Eller är det åldern? På tal om namn är jag tacksam på flera plan att inte Brad Pitt skall operera eller framför allt rita på mig.

Jag är ganska slutkörd, jag har hållit på länge och förbereda och planera. Eftersom operationen blev uppskjuten har jag varit igång ytterligare två veckor så det är nog en månad totalt. Om jag skall iväg på något vill jag gärna storstäda hela lägenheten, diska OCH ta bort all synlig disk, bädda rent i sängen, rensa ut i kylen och gärna baka eller laga mat så jag inte behöver slänga maten. Träffa vänner, tapetsera garderoberna... osv. Listan kan göras rent löjlig lång och listor har jag haft. När jag inte har varit igång rent fysiskt vilket var större tiden har jag planerat och gjort listor, rädd att glömma något.
En månad är lite för länge för att vara på ständig vakt och jag är riktigt trött.

Som tur är så behöver jag ju inte prestera något. Faktum är att jag lär sova större delen av dagen imorgon. Jag skall bara ligga där under lakanet och vara ren och se söt ut. För det är väl det som förväntas av en patient?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar