onsdag 16 januari 2013

Operationen uppskjuten

Vid den här tiden var tanken att jag skulle vara nyduschad med en härlig arom av Hibiscrub omkring mig och inkvarterad i ett lyxigt boende med dygnet om service. Det var dock någon annan som behövde mitt blod och mina mikrovaskulära kirurger och jag delar villigt med mig. Jag var däremot inte lika villig att vänta så länge som de föreslog. Jag tyckte att det hade varit lagom att återuppta planerna i nästa vecka medan operationskoordinatorn tyckte att den 20:e februari var en passande dag. Over hoved ikke! Jag har planerat minutiöst noga för att fixa det här, nästan lite fånigt noga i vissa detaljer. Jag blev både vänligt och förstående bemött även om jag uppfattade att det samtidigt var en smula besvärligt och fick till stånd ett operationsdatum den 30:e januari istället. En veckas uppskjutning hade varit bättre men två får väl funka. Nu är jag dock lite förvirrad. Skall jag ladda om? Av och på? Behålla laddaren? Jag får nog tänka energisnålt och ladda av ett tag även om det blir svårt. Jag kanske inte klarar av att ladda på igen på så kort tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar