måndag 20 september 2010

Rock'n'roll

Igår i mitt snurrande, läs surfande i det här fallet, läste jag om att rockringar har blivit träningsredskap. Jag kommer inte ens ihåg när jag "rockade" senast men tydligen tyckte jag det var roligt för jag bestämde mig på studs att jag skulle gå och köpa en ring idag.

Sagt och gjort. Nu är den hemma. Det var nära det inte blev av för att gå och handla på två ställen var nästan för mycket för min hjärna. Jag kunde bara komma på det första, det tog 10 minuter innan jag kom på att jag skulle ha rockringen också.

Det första jag gjorde när jag kom hem var att sätta ihop den för den är i 6 delar vilket kan vara praktiskt för det tar mindre plats. Jag hade inte förväntat mig att det skulle vara så lätt eftersom denna är tyngre än den vanliga leksaken men att det skulle vara såå svårt trodde jag inte! Jag höll på i 10 minuter och lyckades inte få någon längre snurrning. Men det är en början och det var roligt!

Bra träning känner jag för jag är lite flåsig och helt svettig! Och det var roligt! :-)

1 kommentar:

  1. Känner igen det där med att ha svårt att hålla reda på allt. Någonting har verkligen hänt med hjärnan.

    Du undrade över mina behandlingar. Zoladex är till för att slå ut mina äggstockar och sätta mig i klimakteriet, för att jag ska kunna ta Femar som är en aromatashämmare. Med andra ord är det en tuffare antihormonbehandling. Vilket man får beror på tumören, vilket som är bäst. Eller egentligen sämst, för den, alltså.... :-)
    Akupunktur får jag för mina värmevallningar, även kallat kärringakörningar..... Och jag tycker att det funkar faktiskt.

    Tack för ditt svar förresten!

    Kram
    Viktoria

    SvaraRadera