fredag 10 september 2010

Känslig

Idag har jag inte alls lika ont i axlarna, gudskelov! Jag känner att jag är i så dåligt skick så att minsta lilla får min kropp att krampa av smärta. Jag måste börja träna försiktigt för att stärka mig. Jag fick ett mail av den fantastiska yogaläraren vi hade på LoA och hon tipsade mig om ett lugnt och mjukt yogapass. Det är egentligen lite mer än vad jag har råd med men jag tänker ta mig råd för denna yogan är så bra för mig.

Mina två kissar sover gärna på mig. Egentligen tycker jag om det men det kan räcka att någon lägger sig på höften så belastningen på ryggen blir för sned eller att de lägger sig någonstans så att kroppen vrids några grader för mycket åt ena eller andra hållet för att det skall vara outhärdligt. och då gäller det katter som är riktigt små och nätta, det är inga 6 kg Maine Coon jag pratar om (tyvärr för jag skulle gärna vilja ha en sådan!)

Min hud har blivit mycket känsligare. Med tanke på vilka svullnader jag fick även tidigare av vanliga myggbett var jag kanske känslig även då men nu är det rent löjligt. Jag har jämt och ständigt blåmärken, svullnader och småsår (mest på benen). Av vad vet jag oftast inte för det räcker med så lite så jag märker oftast inte när jag gör något. Det värsta för tillfället är nog att jag hela tiden får skoskav. Jag var ute och promenerade igår och jag hade på mig ett par gympaskor som jag har haft i många år. Jag kan inte ens komma ihåg att jag har haft skoskav i dem men nu så, minsann. Skoskav direkt. Så är det med många skor. Jag köpte ett par MBT skor i mars men jag har inte lyckats gå i dem en enda gång utan skav. Jag kan inte ens använda skavplåster för de skavs av. Där är jag iofs lite inne på att det är något med skorna för det är lite extremt även för känsliga mig!

Jag behöver köpa en ny skrivbordsstol. Eller gå på ergonomikurs. Kanske båda delar faktiskt. När jag sitter här vid skrivbordet och skriver sitter jag oftast som en ostbåge. Inte konstigt att jag får ont. Men jag tror att jag kan få bort en hel del av värken om jag sitter rätt och tränar upp musklerna. Så det skall jag göra. Jag ser tom fram emot det. Synd bara att det skall vara så svårt att komma igång och träna igen! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar