lördag 23 januari 2010

Min lördag

Jag hade velat kolla i en affär men jag kände att jag inte riktigt orkade det idag så jag föreslog en promenad istället. S ville då gärna köra ut till ett promenadstråk som iofs är otroligt fint men det tar för mycket energi för mig att först hämta bilen i garaget, åka några mil innan promenaden och sedan samma sak igen för att komma hem, jag orkar inte det. Det enklaste för mig är att bara gå ut och gå i en park så och hem igen vilket det blev.

Efter det ville sambon titta/köra/tvätta sina älskade bilar. Jag förstår inte hur bilar kan uppta så stor del/tid av livet men så är det för honom och det gör honom glad. Jag har ju saker för mig som han inte förstår sig på å andra sidan! Mitt vanliga jag hade säkert följt med honom när han skulle titta på bilar eller att åka och handla men jag gick faktiskt direkt hem efter promenaden. Det är jag glad för. Det är så lätt att säga att javisst, jag hänger med. Mycket svårare att inte göra det. Jag behöver dock ransonera min ork och jag är glad att jag kunde göra det idag.

Väl hemma pysslade jag lite, men det gick inte så jättebra eftersom jag var trött. Jag tog det ganska lugnt ändå för annars vet jag att jag kan bli riktigt stirrig!

Vi har gjort semlor, jag har bäddat rent sängen (så jag längtar redan efter att lägga mig!) och sedan lade jag mig i soffan med en katt på magen och tittade på en film. Filmen handlade om en yrkesmördare som hade Alzheimers. Det var verkligen annorlunda än de filmer som brukar visas.

Jag har tagit min sovmedicin och jag känner mig ganska snurrig nu. Får se imorgon, om jag kommer ihåg att jag skrev här och vad jag skrev!

Nu försöker lillkatten gräva in sig under täcket så hon tycker tydligen också om renbäddade lakan.

Nattinatti på er från en snurrig igelkott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar