torsdag 7 januari 2010

Mediciner

Jag har precis rensat i medicinskåpet. Det är överfullt och det är nästan bara mina grejer där. De medicinerna jag rensade ut var under cytostatikaperioden, typ antiemetika och dylikt. Först tänkte jag att jag lägger undan dem någon annanstans, jag kanske behöver dem igen. Men sedan tänkte jag att herregud, så kan jag ju inte tänka. Jag tror på positivt tänkande samt affirmation även om jag tyvärr inte är alltför ihärdig med det. Och i enlighet med det kan jag ju inte tänka så. Istället får jag tänka att nu är jag ju bra och då behöver jag inte dessa mediciner så iväg med dem! Jag avskyr att slänga saker som det inte är något fel på, såsom överbliven mat eller kläder och dylikt och nu mediciner. Istället försöker jag oftast att återvända saker eller skänka iväg hellre än att slänga. Men i detta fallet spelar det ingen roll, medicinerna skall tillbaka till apoteket redan imorgon trots att många av förpackningarna inte ens var öppnade. Så blir det, positivt tänkande för jag är ju frisk nu (konstigt att skriva så eftersom jag inte ens fattat att jag varit sjuk!) och frisk skall jag förbli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar