söndag 24 januari 2010

Lockigt hår?

Mitt rufs växer som bara den. På vissa ställen är det säkert 2 cm men det växer ojämnt. Det ser ganska roligt ut med massa hårstrån som spretar lite vilt. Varje gång jag ser mig i spegeln tänker jag på Johan, min kompis fd som vi skulle frisera en gång. Klipp allt som sticker ut sade han. Det kanske jag också skulle behöva göra. I början när håret växte gjorde jag faktiskt just det, klippte det som stack ut. Det låter ju helt galet att klippa håret när det väl börjat växa ut igen. Men jag tror att jag inte riktigt hann med. Lika plötsligt som jag förlorade det, lika snabbt och plötsligt började det växa ut igen och jag hann inte med i svängarna. Nu klipper jag inte det längre men snart får jag nog ta rufset till en frisör och be henne att klippa det som sticker ut.

Jag har ett starkt minne av att min syster som är 5 år äldre så snällt påpekade för mig att jag behövde klippa ögonfransarna. Vad jag inte förstod då, för jag var inte så gammal, var att hon var avundsjuk. Undrar om hon hade varit det nu? Jag har inte så långa ögonfransar men de är lockiga! Det ser helt galet ut, jag brukar stå och inspektera det länge på morgonen för jag är så fascinerad av det. Undrar om det kommer att förbli så, det hade varit coolt!

Man brukar ju säga att det finns en viss likhet mellan hundägare och sina hundar. Med mina krulliga ögonfransar börjar jag kanske likna mina katter. De har iofs inga krulliga ögonfransar men de har lockiga morrhår. Fast så lik vill jag iofs inte bli, det skulle ju se konstigt ut! ;-)

3 kommentarer:

  1. Ja Inger en grönklädd katt med lockiga ögonfransar låter ganska sött.... ska bli spännande att träffas....Kramar i massor från Misa

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Lockiga ögonfransar... undrar om jag också kommer få det;-)
    Tappade du alla fransar? Även ögonbrynen? Jag är kal på huvudet och vissa delar av ögonfransarna har åkt av, men ögonbrynen verkar sitta kvar ett tag till iaf;-)

    Imorgon får jag min 4:e behandling. Sen är det tre veckor uppehåll och sen blir det att byta till taxoteren. Snart halvvägs iaf...

    Stor kram//Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Misa, du fick det att låta väldigt fint! Haha, ja, så får det bli!
    Elisabeth - jag hoppas att i alla fall huvudhåret blir lite lockigt, det hade varit skoj!

    SvaraRadera