lördag 2 januari 2010

Färgglad trädkramare

Idag har jag varit ute och kramat träd, bokstavligen.

Vi körde till ett av mina favoritställen och tog en promenad. Jag har ett favoritträd där som är så vackert. Kamtjatkabjörk, det riktigt hörs på namnet hur vacker den är. På något märkligt sätt kände jag hur jag fylldes av lugn, glädje samt tillförsikt när vi kramades. Eller ja, den andra parten var ju något passiv. Jag avbröt famntaget när jag såg andra strövare och erinrade mig ett program om en kvinna som hade en passionerad och väldigt intim kärleksaffär med Eiffeltornet.

Tänk att jag funnits till i så många år men inte förrän nu insett hur mycket natur och träd läker och ger kraft. Att bo i stan och promenera i parker ger inte alls samma effekt som att befinna sig i den "riktiga" naturen. Jag är förvånad över hur stark effekt det har på mig.

Kallt var det idag och jag hade beväpnat mig med min varma goa kaninmössa. Förfasas icke ty ingen kanin hade kommit till skada. Det är en stickad mössa med garn från angorakanin. Den är otroligt varm och gosig men den fäller! Detta förtjusande plagg kombinerades med en sjal i mohair. Sjalen är otroligt varm och gosig men den fäller! Ingen bra idé till linsbärnade ögon som endast kantas av korta stickiga strån som inte sköter sitt arbete. Flera gånger idag har jag fått göra snabbutryckningar till badrummet för att ta ut en lins och skölja av ludd från den. Nästa gång jag skall bära dessa acessoarer får det bli tillsammans med skyddsglasögon.

Resten av dagen har gått i färgens tecken. Jag har målat mina naglar i en vacker färg. Inte för att jag uppskattar målade naglar så högt, anledningen är snarare att de har fått en något mindre behaglig färg. Det ser ut som om jag röker med naglarna. Dessutom befarar jag att några kommer att lossna. Jag har inte kunnat sluta inspektera mina naglar stup i kvarten, därför tog jag detta färgglada beslut. Nu slipper jag se eländet!

Även andra änden behöver ju färg. Och med det menar jag inte ändan utan faktiskt änden och därmed mina fossingar. Av någon märklig anledning älskar jag färgglada strumpor och då helst med prickar och ränder. Det är närmast en kittlande känsla av glädje som infaller när jag råkar blicka ner och plötsligt får syn på färgexplosionen. Den vill jag ha mer av. Dock är utbudet något begränsat och jag är inte intresserad av Hello Kitty strumpor eller vad som nu finns att tillgå. Allt finns att handla på nätet och även explosioner av färg. Jag har klickat hem strumpor av ett antal jag inte vågar erkänna och jag ser redan fram emot att uppleva kittlande glädje igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar