lördag 30 januari 2010

Ännu mer kökstjänst!

Igår blev jag påmind om ett Boulangerie som har öppnat precis runt hörnet från där jag bor. Jag kunde inte motstå dofterna, bla fick ett valnötsbröd följa med mig hem. Det var rent ljuvligt, det var en oral orgasmisk upplevelse att smaka på det!

Och vad passar bättre till pain än en soppa? Jo, så soppa fick det bli och JAG var kocken. Jag har alltså lagat mat igen och jag gjorde även en efterrätt. Vad händer med mig? Vad är det som har hänt som har lockat in mig till köket igen? Inte vet jag men glad är jag! Det är fortfarande jobbigt att läsa recept men det använder jag ju mest när jag bakar, inte när jag lagar mat.

Mums blev soppan förresten!

3 kommentarer:

  1. Hej Inger!

    Nu var det visst ett tag sedan jag var inne här o läste....

    Men så härligt det var att läsa detta inlägg. Jag kan riktigt se hur du går omkring i köket o fixar o donar. Jag blir så glad av att läsa att du är glad!

    Kram på dig!
    Kristina/Zoul

    SvaraRadera
  2. Härligt med soppa och bröd! Visst var valnötsbrödet helt underbart? Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Vad gullig du är Kristina!

    Lotta - det brödet var nog det godaste jag har ätit! :-)

    Kramar till er

    SvaraRadera